maandag 3 oktober 2016

Kraamcadeautje voor mezelf

We hadden geen geboortelijst toen Seppe geboren werd, wel een pamperrekening  (of een stoffenrekening hah). Waarom geen lijst? De meeste spullen hadden we al, de andere konden we lenen en voor de rest kopen we vooral tweedehands voor een pak minder geld. En nu kwam daar nog eens bij dat ik ook veel zelf aan het maken maken was. Soit, een pamperrekening dus.

Toch blijven cadeautjes wel leuk en ik wou -extreem voorbereid as usual- zeker een cadeautje dat ik leuk zou vinden, dus maakte ik een kraamcadeau voor mezelf. Slim bedacht hè.

Ik koos zorgvuldig een mooi stofje uit in de stoffenwinkel, want ik wou heel erg graag een mooi dekentje. Ik zag veel moois, maar toen ik de wolkjes zag, was ik direct verkocht.  Daar maakte ik dus een dekentje van met dit katoentje aan de ene kant en een zachte witte fleece aan de andere kant. Tussen beide stofjes werkte ik mijn babydeken af met een paspel.




Ik had toen nog stof over en maakte enkele slabbetjes. Wel jammer dat Seppe zo'n propere drinker is en nog nooit slabbetjes heeft nodig gehad.




En toen had ik nòg stof over en maakte ik een vlaggenlijntje. Mooi hè. Ik was oorspronkelijk van plan zijn naam erop te flocken. Zie je hoeveel vlaggetjes er zijn en hoeveel letters we hem gaven om te leren in het eerste leerjaar?  Maar uiteindelijk vond ik het ook mooi zo en liet ik de letters achterwege.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten