donderdag 29 september 2016

Lady in blue

Ik maakte nog eens een Simple dress van Kaatjenaaisels. Een heerlijk patroontje om te maken, Lore heeft het graag aan en de kers op de taart: An vindt het een fantastisch jurkje en steekt Lore ook met plezier in de Simple dress. Maar als ze de gekozen stof maar niets vindt, dan maak ik het wel om in de kast te hangen en er niet uit te komen. Dat heb ik ondervonden toen ik er eentje met flamingo's maakte. An vond het niet mooi en Lore heeft het nooit gedragen.

Maar nu dus een nieuwe Simple dress! Ik heb het origineel patroon een beetje verlengd, want Lore lijkt toch net iets langer dan andere tweejarigen. Haar vorige jurkjes kan ze niet meer aandoen, want die zijn ondertussen al veel te kort. Ik koos nu voor een effen blauw jurkje, omdat Lore zo mooi is met blauw. Ik wou er toch ook iets speciaals mee doen en besloot er zakjes in te steken. Dat was voor mij de eerste keer, om zakken in de naad te naaien, en ik ben best tevreden over het resultaat.




En als finishing touch flockte ik er gouden pijlen op ('t is eigenlijk flexfolie).
Als je goed kijkt, zie je op deze foto de zak in de zijnaad.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten