dinsdag 7 maart 2017

Ravenclaw

Zoals beloofd, maakte ik een vervolg op de Hufflepuf-babyset. Speciaal voor de papa, maakte ik voor onze babybuur een Ravenclaw-babyset, bestaande uit een slabbetje, een labeldoekje en een babydas.


Het dasje is eenvoudig maar zo leuk. Het bestaat uit twee delen: een nekdeel en een dasje die daarrond geknoopt zit. Een blauw stofje, met witte lijnen van flexfolie, maken er een echte Ravenclaw-das van. Hij kan zo de trein op naar Zweinstein.


Welk dier is nu beter geschikt dan een uil als het gaat over Harry Potter? Natuurlijk! Niets! Daarom een uil in de kleuren van Ravenclaw. De oogjes en de snavel zijn met flexfolie opgestreken, hoewel ik daar achteraf wel spijt van had. Flockfolie zou beter en zachter geweest zijn. De achterkant van dit doekje is wit wafelkatoen. 


En tenslotte een slabbetje voor onze kleine Bas! Daar wou ik liever Ravenclaw op flocken maar wegens te moeilijk, veranderde ik mijn plan. Het lettertype is geïnspireerd op het geboortekaartje. En op het slabbetje heb ik wel flockfolie gebruikt, wat lekker zacht is als het mondje er mee wordt afgeveegd. Als achterkant gebruikte ik witte badstof. 


Patroon das: Little Guy Tie, te vinden op deze link
Patroon uilendoekje: eigen patroon, geïnspireerd op pinterest
Patroon slabbetje: eigen patroon

1 opmerking: