zondag 19 februari 2017

Lore & Minnie

Een tijdje geleden kocht ik een metertje van een zalig Minnie-stofje op Ali. Het lag een beetje te wachten om verwerkt te worden, maar daar is hij dan: het Minnie-rokje!

Na een spoedcursus 'poseren voor de foto', zag ze het zitten om haar nieuw rokje te tonen aan de camera. Flinke meid!


Ik maakte een eenvoudig rokje met een boord van dezelfde stof en een rekker in. Het patroon voorziet het niet, maar ik maakte ook zakjes in de zijnaad. Daarvoor gebruikte ik een donkerblauwe tricot. Een oud T-shirt was daar ideaal voor. 


En om het helemaal af te maken, pimpte ik een gekocht T-shirt met lettertjes uit dezelfde stof als het rokje. Om de letters op het T-shirt te bevestigen gebruikte ik vliesofix. 


Ik ben heel tevreden met mijn 'one-afternoon-project' en Lore ook! En als Lore blij is, dan... je raadt het, dan ben ik blij! 

Patroon: kinderrokje van de droomfabriek, te vinden op deze link
Stof: french terry met Minnie Mouse hoofdjes, gekocht op AliExpress

Geen opmerkingen:

Een reactie posten