maandag 2 januari 2017

Dag 2016, hallo 2017

Het is een eindje geleden dat ik hier nog iets deed. Dat bloggen is misschien toch niet zo'n strak plan geweest. Maar als ik andere blogsters dan een jaaroverzicht zie maken, vind ik het toch ook jammer dat dat van mij zo onvolledig is. Ik heb hier twee keer niets gepost in vergelijking met mijn naaiwerken die ik al maakte.

Zo heb ik deze jurk niet eerder gepost, maar ben ik er wel heel trots op.


 Stof: zomersweater gekocht bij Verkempinck
Patroon: Jesse tuniek uit B-Trendy

Of de kerstcadeautjes voor Martha en Thomas. Die postte ik ook nog niet.
Voor Thomas maakte ik een speelmat die ombouwbaar is naar een zak om al het speelgoed zo in mee te nemen.



Stof: katoen piraten en blauwe fleece, gekocht bij Verkempinck
Patroon: werkbeschrijving gevolgd van de play & go zak bij Emma & Mona

Voor Martha maakte ik nog een jurkje, met een stofje dat ik gewoon niet kon laten liggen in de stoffenwinkel. Ze is zo gek van Frozen en was dus superblij met haar cadeautje.


Stof: Frozen tricot, gekocht bij Verkempinck
Patroon: tricot jurk met lange mouw, de droomfabriek

Of dit kleedje waar Lore ondertussen al weer bijna is uitgegroeid. Daarover was ik van plan te schrijven dat ik een aanpassing moest maken aan de hals omdat haar hoofdje er niet door geraakte. Ik heb het allemaal gedaan, maar ik heb er niet over geschreven. Op de foto is het nog de oorspronkelijke versie, dus zonder knipje en knoopjes achteraan.


Stof: zomersweater gekocht op het stoffenspektakel
Patroon: zelfde als het Frozen jurkje

Of het dekbedje dat ik voor Lore maakte voor haar nieuwe kamer. Misschien schrijf ik daar wel nog een kort stukje over, want voorlopig heb ik enkel een foto van de vlaggetjes om te tonen.


Stof: lichtroze katoen met driehoekjes en bolletjes, poppy, gekocht bij Verkempinck
Patroon: eigen vlaggetjespatroon

Als ik terug kijk op 2016 ben ik echt tevreden. Het allerbelangrijkste was natuurlijk de geboorte van ons liefste jongetje. Maar daarnaast heb ik er een fantastische hobby bij: naaien. Want ik naai nog steeds minder dan een jaar. En als ik dan terugkijk op wat ik ondertussen al kan, kan ik niet anders dan trots zijn.

Goede voornemens voor 2017 dan maar... euhm, tijd blijven maken voor naaien maar er ook niet tè veel geld tegenaan te smijten (voorlopig lukt dat nog redelijk). En misschien wat regelmatiger bloggen.

Mijn naai-goede-voornemens voor het nieuwe jaar zijn:

  • Iets voor mezelf maken
  • Iets voor m'n lief maken (als ze wil)
  • Naaiwerkjes direct afwerken en niet laten liggen tot ik eindelijk die laatste afwerking doe
  • Eén of meerdere Leather Sweaters (want ik kreeg het patroon cadeau van m'n Secret Santa jippie)
  • Afscheidsgeschenkje voor de crèche, want Lore is aan haar laatste maand bezig (snif)
  • Op naaiweekend met vriendinnen (maar of ik die zal kunnen verwezenlijken, da's nog maar de vraag...)
  • ...



2 opmerkingen:

  1. Er is voor alles een tijd en plaats... misschien is IG meer iets voor jou? Want in dat bloggen, daarin kruipt een hoop tijd! Ik zie vooral veel maaksels, met liefde gemaakt - en dat is denk ik al wat telt en belangrijk is! So keep up the good work in het nieuwe jaar x

    ---naaiweekend; check de Karmel (Brugge) of andere chiro- of scoutshuizen. Geen grote luxe, maar wel een plek om te slapen, plek om te naaien én iemand die eten voor je klaar maakt---

    BeantwoordenVerwijderen