donderdag 3 november 2016

Organizing (2) // Stoffen

Boven in de ingebouwde kast (waarover ik de vorige keer al vertelde) heb ik verschillende doorzichtige boxen staan. Daarin bewaar ik mijn stof volgens stofsoort: badstof, jeans, katoen en stretch stoffen.




 


Ik heb een eindje met het idee gespeeld om alles volgens dezelfde grootte op te plooien en los in de kast te leggen. Ik had op pinterest gevonden hoe je dat gemakkelijk kunt doen. De uitleg daarvan vind je hier. Maar uiteindelijk besloot ik het toch niet te doen. De reden daarvoor: ik wil gemakkelijk stoffen kunnen nemen en terugleggen. Het is heel leuk om je stoffenkast zo aan te leggen, maar eens je een stof uithaalt, moet je die ook weer zoals de rest gaan plooien. En ik weet nu al dat ik dat toch niet zou doen. Daarom leek het me handiger ze gewoon netjes op te plooien, maar daar ook niet in te gaan overdrijven. En wat was ik blij dat ik al mijn stoffen in die boxen had laten zitten toen heel het huis vol lag met stof door de werken in onze badkamer! Ja hoor, het stof is helemaal tot boven gewaaid! 


Voor de stof die ik in gebruik wil hebben, hou ik één box beneden. Zo moet ik niet voor elk nieuw werkje twee trappen omhoog gaan. Af en toe sorteer ik die box en doe ik naar boven wat ik niet meer gebruik. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten